Ha valaki elkészít egy PC-játékot, akkor számol a nyereséggel, a veszteséggel, a dícsérettel, a kritikával, és a törvényekkel, de azzal már nem, hogy esetleg a bíróságon is landolhat. Ilyesmi azonban igenis megtörténhet. A PC-játékok történetét tárgyalások sora szövi át. Egyesek ezek közül értelmetlenek voltak, másoknál egy izgalmas kérdés körül forgott az ügy. De a téma végülis mindig ugyanaz marad: Hogyan kezeli a társadalom az új médiumokat?
Hogyan ítélkeznek virtuális lopás, interaktív erőszak, hibás szoftver esetén? Miért is korhatárosak a játékok? Miért kell attól félnünk, hogy esetleg egy játék meg se jelenik hazánkban? Miért is vágják ki az ártalmatlannak látszó erőszakos jeleneteket? Miért van egy játékból többféle verzió a neten?
A feltett kérdések válaszainak előzményeire világít rá a cikk. Hova jut a játékpiac, ha a virtuális világot is ugyanolyan komolyan kell venni, mint a valós világot. Bírósági ügyek